Re: Boota med enbart firewire-disk

Det här ser ju ut som en artikel för dig:
http://www-128.ibm.com/developerworks/linux/library/l-fireboot.html?ca=dgr-lnxw16FireBoot#main

Såvitt jag kan utläsa av VIAs information så kan datorn boota direkt
från en USB-hårddisk, så om du skall köpa en ny extern hårddisk kanske
det är bättre att satsa på USB2.

mvh Hans Öfverbeck