Re: Egen DNS m.m.

Fredrik Jonson skrev:

On 2005-08-25 at 14:55, arvid@holken.net wrote:

Jag har en egen domän. Jag skulle gärna vilja ha lite andra servrar som
secondaries. Jag har hittat www.granitecanyon.com som tydligen erbjuder
någon sorts fri tjänst.

Granitecanyon är ganska komplicerad, och har tidigare haft problem
med tillgängligheten på deras maskiner. Jag har inte kollat på sistone,
så det kanske har blivit bättre. Granitecanyon hade tidigare en
news-server för support, kolla i de grupperna så får du kanske en hum
om läget nuförtiden.

För mina domäner använder jag zoneedit.com som är gratis upp till
fem domäner, och har ett lite enklare gränssnitt för att administrera
domänerna.
Jag skulle nog rekommendera zoneedit framför granitecanyon.

Ja, granitecanyon är verkligen krångligt.
Efter tips från annat håll provar jag nu xname.org och det verkar väldigt lovande.

/Arvid