Re: initrd problem?

On Tue, 16 Aug 2005, Torbjörn Svensson wrote:

debian-user-swedish@niklas.hoglund.pp.se wrote:
Några ideer om vad som kan vara fel? Gissar att jag missat något i
/linuxrc-scriptet på initrd-imagen i och med att den försöker mount:a
"root fs" (initrd-imagen?) när jag bootar om.

Har du provat att kompilera in stödet för ditt kort i kärnan och sett om
du får samma problem då?

Det som är det stora problemet, promise sx6000 har inget stöd i kärnan. Därför jag micklat med initrd... Lite bökigt tycker jag, 'mkinitrd' som följer med debian/sid stödjer 2.6-kärnor (devfs?) och kortet/modulen stödjer bara 2.4...

//N