initrd problem?

Hej!

Har ett IDE-raid kort i min burk som jag efter mycket om och men äntligen fått boota upp och mountas som root. Jag laddar modulen till kortet i en initrd-image.

Allt fungerar bra tills jag bootar om burken, den hoppar in i runlevel 6, stoppar, TERM:ar och KILL:ar och håller på ;) Men precis i slutet får jag:

Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 08:02

Och där stannar allt... När den bootar om nästa gång så kör den fsck på hårddisken (tar lite tid).

Några ideer om vad som kan vara fel? Gissar att jag missat något i /linuxrc-scriptet på initrd-imagen i och med att den försöker mount:a "root fs" (initrd-imagen?) när jag bootar om.

//Niklas