Crontab Problem

Kan inte fatta detta.

crontab vägrar köras för användare jag måste fått ett hjärnsläpp och missat
något.
Har installerat 3 debian sarge burkar nu och alla 3 har samma problem

Allt ser rätt ut

crontab -l
00 04 * * *     updatedb >/dev/null 2>&1

ps aux | grep cron
root      3621  0.0  0.1  1756  768 ?        Ss   Aug11   0:00
/usr/sbin/cron

Det enda som körs är sakerna i /etc/crontab

Jag ger snart upp. har kört debian woody i 3-4år därefter gentoo i 2 år
aldrig haft problem med crontab, det är en sak som bara skall fungera. Visst
kan det behövas att användaren e i crontab gruppen o etc men root's crontab
skall ju för #@#¤!% funka :-)

Känns i alll fall skönt att vara på debian tåget igen :-)

Jag bjuder på mjukglass till den som löser det.

Mvh
Christian