Nybörjarhjälp debian 3.1

Hej igen!

Har fastnat igen i min debian installation. Kan informera lite närmare vad jag installerar på:

HP pavilion zd8180ea

Hardware

Hard Drives

Fujitsu MHU2100AT

100 GB EIDE, ATA 100, 4200 rpm

4 partitioner

Monitor

WXGA+ High Definition Widescreen

1440 x 900, 1024 x 768

Horisontell sync. 8, 31.5-48.5

Vertical sync. 6, 40-70

24-bitars färgdjup

17-tum Widescreen

Mouse

3 knappar

Network

Realtec RTL8100CL/RTL8110Sb Nic

Broadcom 802.11b, 802.11g, 802.11a/g Network

Video Card

ATI Mobility Radeon X600

256 MB

Jag har följt anvisningarna på linux-on-desktops för en hp zd8000. http://www.iomonkey.com/linux/hp_zd8000/

Jag installerade debian 3.1 med medföljande 2.6 kärna (tror det är 2.6.8) plus skrivbordsstöd (i debian installer menyn, tror den lägger till X, gnome och gdm)

Uppdaterade kärnan till 2.6.10 mha av en .config fil från linux-on-desktops

Laddade ner ATI:s drivrutiner för Xfree86 ver 4.3 (Samma som installerades av debian installer) och gjorde om till debian paket samt installerade mha dpkginstall

När jag sedan ska skapa moduler till kärnan (bash make.sh i /lib/modules/fglrx/build_mod) så klagar det på kernel includes saknas (version.h i /usr/src/linux/include)

Kan tänka mig att det antingen beror på att jag inte installerat kernel-headers (vad det nu är), de hittas inte då jag försöker köra apt-get install kernel-headers-2.6.10-1-686 (enl. linux-on-laptops), eller att den söker efter version.h i linux istället för linux-2.6.10 som min mapp heter i /usr/src/.

Har iaf ingen aning om hur jag ska lösa nån av problemen. Tacksam för hjälp.

Med vänlig hälsning

Tompa

PS.

Installationen kan kanske tyckas vara aningen kaotisk, men jag tycker det är bättre att prova på olika saker och börja om än att fråga om allting.

DS.