[lite OT] Pcmcia/Cardbus USB 2.0 adapter till Linux

Hej,

Jag har en gammal laptop som bara har USB 1 och då jag har den som brandvägg, mail och sådant har jagbehov av större disk. Visst är det möjligt att smacka in en större 2.5" men jag vill koppla till en stor 400Gb som jag har externt och kan kopplas in med USB. USB 1 är ointressant utan det är 2.0 som gäller.

Har ni några erfarenheter av något USB 2.0 CardBus Card till Debian? Det jag tittar närmast på är Zonet *ZUN2200 som har NEC chip.

Andra?

Vänlige(n),
Joakim Nordberg
*