VM och externa mailfilter

Hej!

Jag använder VM under Xemacs som mailprogram och skulle vilja skriva
en funktion som kan skicka misstänkta mail genom clamscan.

Jag kan tänka mig två varianter: att lägga till en funktion till
vm-arrived-message-hook, så att clamscan körs automatiskt för varje
nytt meddelande, eller att lägga funktionen i en meny så att man
specifikt kan kolla meddelanden med t ex skumma window$-attachment.

Någon på listan som har koll på emacs-lisp-syntaxen för det här?
(Annars får jag väl gräva ner mig i lispkoden själv...)

Här hemma kör jag fetchmail + procmail + spamassassin för samma sak
och det fungerar förstås utmärkt, men frågan gäller laptoppen på
jobbet där jag hämtar mail direkt i VM via ssl-pop.

Hälsningar Fredrik
--
Carl-Fredrik Enell (SM2YHP / OH9GNX)

Kaanaanmaantie 6B
FIN-99600 Sodankylä
Finland
URL:	  http://www.is.kiruna.se/~fredrik
Work URL: http://www.sgo.fi/~fredrik
pub  1024D/E3930C6C
Key fingerprint =
6D46 6879 5826 0219 08FC 0F5E 97FD 06D6 E393 0C6C