Alternativ till Mutt?

Hej alla!

Jag har använt mutt som mejlprogram i några år nu, men börjar tycka att det är
lite begränsande. Exempelvis stör jag mig på att man under tiden man editerar
mejl inte kan bifoga filer, lägga till adresser i "To:" osv. Eller att man
inte kan läsa gamla mejl samtidigt som man skriver ett annat. Det sistnämnda
brukar jag lösa genom att helt sonika starta en ny mutt, och klippa/klistra
mellan med musen. Känns ju inte helt naturligt dock.

Hur som helst funderar jag på att byta bort från mutt till något annat, men
har ju också vissa "krav" på mejlprogrammen:

- Det måste finnas som debianpaket
- Det måste vara möjligt att editera mejlen i Emacs, eller åtminstone något
  som beter sig mycket likt Emacs (jag vill gärna ha tex "upplyst" mejlsyntax
  och rektangeklippning - så jag gissar att man behöver en riktig Emacs).
- Jag vill slippa använda musen, så jag undviker helst grafiska mejlprogram
- Det är också en fördel om man kan läsa news i mejlprogrammet

(finns säkert fler saker som jag inte kommer på)

Hur som helst så undrar jag vad det finns för alternativ (om ni har några
förslag). Det jag hittils tycker verkar bäst är Wanderlust, Gnus eller kanske
Mew direkt i Emacs. Är det något som kan rekommenderas?

// Simon