Re: Kombinera kärnor

> Date: Tue, 21 Jun 2005 12:30:21 +0200
> From: Michael Olberg <michael.olberg@chalmers.se>
> To: kringla <kringla@home.se>
> Subject: Re: Kombinera kärnor
>

> Jag tror det kommer att funka alldeles utmärkt att komilera så som Pelle
> föreslagit, men varför inte kopiera koden till ett eget directory under
> e.g. /usr/src/modules så att man behåller sin kernel-katalog intakt.

Jag provade, men fick kompileringsfel om nån odefinierad symbol. Efter
att ha sökt lite med grep upptäckte jag att drivers/media har en
syskonkatalog include/media, och efter att ha kopierat även denna så
funkade kompileringen utan minsta gnissel, och både ljudkortet och
TV-kortet funkar nu. Problemet löst!

/Pelle