Re: Kombinera kärnor

Begin forwarded message:

Date: Tue, 21 Jun 2005 12:30:21 +0200
From: Michael Olberg <michael.olberg@chalmers.se>
To: kringla <kringla@home.se>
Subject: Re: Kombinera kärnor

CONFIG_MODVERSIONS är bara relevant om du vill köra moduler kompilerade
för en viss kernel tillsammans med en annan kernel. Kerneln skall alltså
bortse ifrån att modulen kompilerades för en annan uppsättning.

Jag tror det kommer att funka alldeles utmärkt att komilera så som Pelle
föreslagit, men varför inte kopiera koden till ett eget directory under
e.g. /usr/src/modules så att man behåller sin kernel-katalog intakt.

/Michael