Re: Off-topic om WLAN-utrustning

Jag tvekar angående att skicka tillbaka accesspunkten till förmån för en router.

Linksys-routern verkar bara ha 128-bitars WEP. Förmodligen kommer jag inte använda brandväggsfunktionen pga att jag inte kan vara "på plats" och fixa med filterregler. Visst går det att göra via fjärrinloggning på routern säkert men det blir för jobbigt. Jag kan kanske slänga in någon mjukvarubrandvägg i vardera bärbar dator.

Min nuvarande 3Com accesspunkt klarar 108 Mb vilket även WLAN PC-Card korten klarar. Den klarar WPA och 256-bitars WEP.

Jag tycker det är otroligt jobbigt att hitta en bra produkt i detta område.