Re: Off-topic om WLAN-utrustning

Jag mailade support hos den leverantör jag beställde stadsnät-uppkoppling hos.
Frågade om en accesspunkt skulle fungera. De svarade "vilken trådlös router som helst fungerar". Fick svara och fråga igen. De svarade att även accesspunkter fungerar.

Skall man lita på detta och packa upp en plomberad 3Com kartong o prova?
Risken är ju att det inte fungerar, och att jag inte kan returnerna varan.

Jag kollade på linksys-routern och den verkar bra. Najs med 2 antenner som är löstagbara. Jag är ganska orolig för spegeldörrarna, tror de dämpar signalen. Linksys-routern var ju inte så fin att ha i vardagsrummet så en liten extern antenn skulle sitta fint.