ubuntu och xorg

Hej. xorg vill inte visa bilden mitt på skärmen på min ubuntuburk.
Eftersom det är en dualboot-maskin så vill jag inte justera direkt på skärmen. Det går hur fint som helst att ställa in modelines med xorgcfg. programmet frågar om jag vill spara ändringar till xorg.conf och jag svarar ja. Bilden blir då riktig för alla användare. Men efter omstart är det samma sneda bild. Det konstiga är att xorg.conf-filen verkar ha alla parametrar som jag vill ha dem, även efter omstart.
/Tommy
--
Reclaim Your Inbox!
http://www.mozilla.org/products/thunderbird