Re: x-konfiguration och LiveCD

On Tue, May 31, 2005 at 09:11:53 +0200, Carl-Fredrik Enell wrote:
> Det verkar som sagt vara så att hårdvaran rapporterar fel synkfrekvenser
> och kanske rentav fel chips till xservern. Kan man ringa HPs officiella
> linuxsupport om det? Enligt vad jag läst stöder HP officiellt Ubuntu på
> sina maskiner även i Europa numera.

Ja, jag såg också att det talades om det, men jag har inte sett till
något konkret om det.  Jag har bara fått tag på deras vanliga support,
och deras första mening var "HP does not support Linux on the
nw8200-series.", trots att jag varit mycket övertydlig med att jag
inte efterfrågade Linux-support, bara ren hårdvaru-support.  Skrev ett
ganska hårt svar som uppföljning... ...men de lyckades ändå inte förstå
frågan, för nästa svar innehöll bara sånt som jag själv skrivit i min
ursprungliga fråga.

För att hålla mitt svar någorlunda On Topic: Grafiken i min IBM A21p
funkar utmärkt med "ati"-drivern som följer med Debian, men FireGL
V5000-kortet i HP nw8240 är alldeles för nytt för att supportas
explicit av annat än den hemliga fglrx-drivern.  Någon som har några
tips om hur man kan ta reda på, eller på ett någorlunda säkert sätt
testa, vilka frekvensinställningar som passar till en viss
TFT-laptop-display, när man inte ens vet vad det är för modell på
displayen?

  /Finn

--
Finn Lindgren, email: finn@maths.lth.se, phone: +46 46 2229837