Re: Fråga

Men varför starta hela fönsterhanteraren som root? Jag loggar in som
"min" användare. Behöver jag ha upp en grafisk editor så gör jag en 'su
root' i terminal och startar editorn därifrån. Kör dock oftast vim.
Vill hålla mig ifrån att vara inloggad som root mer än det allra
nödvändigaste. Ska kika på sudo för att minska det ytterligare.
//I