Re: Mus och KWM switch

Patrik Nordlund wrote:
> Tänkte jag skulle höra med er, om det är någon som vill tipsa mig om
> vad jag kan göra, för att få min mus att "hänga kvar" när jag byter
> dator fram och tillbaka, med min belkin soho kwm switch.
>
> Startar jag linuxburken så tuggar den igång och gnome startar och
> muspekaren rör sig enligt musens instruktioner. Men byter jag nu till en
> annan maskin med min SOHO switch från Belkin blir musen helt galen när
> jag kommer tillbaka. Muspekaren rör sig med 100px:s hopp näst intill
> slumpmässigt över skärmen.

Det pratades KVM på debian-user för ett tag sedan, du kanske kan få
något tips därifrån.

http://lists.debian.org/debian-user/2005/05/msg00104.html

Om jag inte minns fel pratades det om att stänga av gpm (om du kör det
vill säga), byta mellan X och terminal, eller att dra ur/stoppa i
muskontakten på KVM.

--
Cheers,
Sven Arvidsson