Mus och KWM switch

Hej!

Tänkte jag skulle höra med er, om det är någon som vill tipsa mig om vad jag kan göra, för att få min mus att "hänga kvar" när jag byter dator fram och tillbaka, med min belkin soho kwm switch.

Startar jag linuxburken så tuggar den igång och gnome startar och muspekaren rör sig enligt musens instruktioner. Men byter jag nu till en annan maskin med min SOHO switch från Belkin blir musen helt galen när jag kommer tillbaka. Muspekaren rör sig med 100px:s hopp näst intill slumpmässigt över skärmen.

Jag sökte och hittatde något om att man kunde lägga till
psmouse proto=exps
i /etc/modules så jag gjorde det... utan förbättring.

Vad jag undrar därför är:
1. Vad kan jag göra för att åtgärda detta!?
2. Tills detta är löst, är det någon process jag helt sonika kan starta/köra från ett konsollfönster för att få tillbaka musen?

--
Patrik