Re: mus kontroll

> Hej!
> Min burk har en energi spar funktion som släcker grafikkortet .
> Men ibland skulle jag vilja ha grafiken på en längre stund.
> Har funderat på ett script som får muspekaren att röra sig några pixels.
> Men fattar inte hur det ska se ut.
> tozze

Flytta musen:

 # apt-get install xautomation

 $ echo mousermove 2 2 | xte

Släcka skärmen i 10s:

 $ xset dpms force off; sleep 10; xset dpms force on

Sätta timeout för skärmsläckning till 1000s:

 $ xset s 1000

Hälsningar,
/Karl

Karl Hammar                    Aspö Data               karl@aspodata.se
Lilla Aspö 2340                                                 Nätverk
S-742 94 Östhammar            0173 140 57            Datorer/Utrustning
Sverige                      070 511 97 84        Linux/Unix konsulting