Re: Ljud på noll efter uppstart

On Fri, Apr 29, 2005 at 04:24:47PM +0200, Christoffer Sawicki wrote:

> Ifall du kör ALSA så installera alsa-base, annars rekommenderar jag aumix.

Jag har själv samma problem. Kör testing/unstable, kernel 2.6.10
(egenkompilerad). Alsa är installerat. Kör inte alsa utan oss.
Har aumix installerat, och måste köra den efter varje uppstart för att
ställa upp pcm och master. Spelar ingen roll om jag försöker spara det
eller inte, ej heller som root.
Har inte hittat nån lösning på det...

//I