Re: Gnome 2.8

Sven Arvidsson:

Jag vet inte riktigt vad GNOME 1.4 använder för teman, men det går fortfarande att använda GTK 1.x-teman för GTK 1.x-program, även om det säkert kräver lite pill.

Jo, fast det var i nya Gnome jag ville använda temat. Men det går tydligen inte, så jag antar att jag får försöka hitta ett nytt tema som påminner om mitt gamla (det här standardgråa är bara så standardgrått och tråkigt...)

Konstigt, jag testade att göra något liknande och jag får bara upp en terminal. Jag ser att du stavat "command" med bara ett "m" i exemplet ovan, kan det vara felet?

Nej, det var en felskrivning när jag kopierade kommandot hit. Det är underligt, när jag kör från kommandoraden får jag bara ett fönster (fast då klagar den på att profilen saknas, trots att den terminal jag kör i har profilerna...). Det verkar bara vara när jag startar från panelen som jag får dubbla fönster ("Kör i terminal" är *inte* ikryssad).

Det borde vara det här:

Ah, det ser ut att vara det jag letade efter. Tackar!

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/