Gnome 2.8

Hej!

Uppgraderade precis från Woody till nuvarande Sarge, och har stött på en hel del problem i och med uppgraderingen till Gnome 2.8. Jag lyckas inte helt få den att göra som jag vill...

1. Finns det något sätt att använde ett Gnome 1.4-tema?

2. gnome-terminal har tappat alla kommandon för att starta med specilla färger, men fått profiler istället. Så, jag skapade profiler för de olika färguppsättningarna jag använder (en färgkombination för varje maskingrupp jag loggar in på). Problemet är bara att om jag lägger upp en programstartare som gör

  gnome-terminal --window-with-profile="NAMN" --comand="KOMMANDO"

så får jag *två* terminalfönster, går det att lösa?

3. Jag körde tidigare fonter av typen "7x14" i gnome-terminal. De verkar inte gå att välja längre?

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/

  I do not read or respond to mail with HTML attachments.