Re: Synkronisering av IMAP servrar

Sebastian Haglund wrote:

On Thu, 2005-04-21 at 19:17 +0200, Joakim Nordberg wrote:
Hej

Men... nu vill jag att alla mail som kommer in på en maskin automatiskt
även skickas till den andra så att samtliga mail, för alla användare,
går att komma åt från vilken maskin som helst. Gärna ska flaggor som
läst, raderat etc följa med.
Vidare behöver jag synkronisera upp servrarna, som fn har olika innehåll

Någon här som gjort något liknande eller har förslag på en bra lösning?

Jag lurar på om man inte skulle kunna köra unison periodiskt, 1ggr per minut, kanske väl häftigt men något sådant.

Tål att tittas på. Jag testade en gång med rsync på ett konto men
resultatet var inte riktigt lyckat. Detta berodde nog främst på att jag
kör cyrus på den ena och dovecot på den andra.

/Sebastian
Jag har kört det med Courier och det har fungerat bra. Med dovecot har jag ingen aning om, men är mycket nyfiken på den... Det som eventuellt kan brista är att dovecoten har en mera avancerad indexering som kan ställa till det.

Joakim Nordberg
Nordberg.org