Re: Synkronisering av IMAP servrar

On 2005-04-21 17:26:05 +0200, Martin Leben wrote:

> $ apt-cache search imap sync
> isync - Synchronize a local maildir with a remote IMAP4 mailbox
> mailsync - Synchronize IMAP mailboxes
> offlineimap - IMAP/Maildir synchronization and reader support
> $
> $ apt-cache show isync
> [...]
>  A command line application which synchronizes a local maildir-style
>  mailbox with a remote IMAP4 mailbox, suitable for use in disconnected
>  mode. Multiple copies of the remote IMAP4 mailbox can be maintained,
>  and all flags and messages are synchronized.
> [...]

Alla de här paketen löser problemet att hålla en användares mailboxar
synkade med vad som finns i hennes imap-konto. Problemet OP ville lösa
var att hålla två imap-servrar synkade med varandra. Med det antal
användare han har är det kanske görbart att använda de här verktygen,
men då antalet användare växer blir det mer och mer uppenbart att man
inte använder riktigt rätt verktyg . . .

--
Karl Hasselström, kha@treskal.com
      www.treskal.com/kalle