Re: Synkronisering av IMAP servrar

On Thu, Apr 21, 2005 at 05:34:59PM +0200, Martin Leben wrote:

> Hmmmmmm........ Dom arbetar ju som klienter, på gott och ont. Man
> behöver med andra ord sina användares användarnamn och lösenord. Det
> kanske OP har i sin LDAP, vad vet jag.
>
> Som en känd uppfinnare från Sundbyberg sa: "Tänkte inte på det..."

Jo jag har hittat dom också och kommit fram till samma sak.
Användarnamn får man väl stå ut med att "ge ut" men lösenorden vore bra
om man slapp. Användarnamn och lösenord finns ju i ldap, måste gå att
använda på något sätt...

Har funderat på om det är möjligt att få exim att göra både en lokal och
remote leverans av mail.
Det löser dock inte mitt problem med initial synkronisering,
skall ta en närmare titt på isync och offlineimap kanske det går att scripta
ihop något med dem.

Det är inga stora servrar vi pratar om här, ca 10 konton. Den ena
burken, primären, står hos brorsan som har sunet-uppkoppling och den
andra står hemma hos mig med adsl-lina. Trafiken är väldigt låg, mindre
än 50 mail om dan, redundans har inget med prestandaskäl att göra utan
snarare av nyfikenhet.

/Sebastian