Synkronisering av IMAP servrar

Tjenare,

Har grubblat och googlat på följande problem en bra tid nu utan något
tillfredsställande resultat.

Så här ligger det till:
Jag har en primär server som bla tar emot mail för 2 domäner.
Kör woody på burken och för mail-hanteringen exim3 och courier samt
autentisering via ldap. Mailkonton finns som både vanliga logins samt
virituella (konfigurerade i ldap-databasen).

För ett tag sedan satte jag upp en backup maskin för dessa domäner
vilken kör sarge med exim4 och dovecot, autentisering via ldap.
På denna burk är de flesta mailkonton virituella.

Tanken är att backupen ska ta över när "primären" inte är tillgänglig,
vilket iofs fungerar fint.

Men... nu vill jag att alla mail som kommer in på en maskin automatiskt
även skickas till den andra så att samtliga mail, för alla användare,
går att komma åt från vilken maskin som helst. Gärna ska flaggor som
läst, raderat etc följa med.
Vidare behöver jag synkronisera upp servrarna, som fn har olika innehåll

Någon här som gjort något liknande eller har förslag på en bra lösning?

/Sebastian