Re: JavaServer Pages

Har nu fått tomcat4 att fungera. Installerade
först paketen
- libtomcat4-j  4.1.31-2
- tomcat4      4.1.31-2

tomcat4 startade inte alls, inga felmeddelanden
heller. Sedan tog jag bort "Kaffe" och lade in en
j2sdk1.4 jag hittade via blackdown. Då drog
tomcat4 igång kanske 5 sekunder innan processen
dog utan att ta bort pid-filen.

Nu ikväll installerade jag även detta paket:
- tomcat4-webapps 4.1.31-2 Java Servlet engine --
documentation and example web

Vipps så fungerar det. Tomcat4 kraschar inte
längre. Från en loggfil hittade jag detta:

2005-04-20 09:09:25 StandardContext[/tomcat-docs]:
Resources start failed:
java.lang.IllegalArgumentException: Document base
/var/lib/tomcat4/webapps/tomcat-docs does not
exist or is not a readable directory

Som pekar på att kraschen hade med saknad
dokumentation. Tycker det är lite bajs att paketet
inte krävdes, om det nu är viktigt för att tomcat4
skall starta.

Det känns som en bugg och jag orkar inte kolla om
det är rapporterat eller rapportera. Anledningen
är att jag inte vet hur man rapporterar.