Re: Spamassassin krossar

On 2005-04-19 00:27 +0200 or thereabouts, Pelle Nilsson wrote:
> Detta mejl innehåller ingen fråga utan är bara en glädje-yttring över
> hur jävla bra SpamAssassin har blivit. Way to go!

Utan SA hade livet varit oerhört gräsligt svinigt hemskt, så bara är det.

> En delförklaring är visserligen att jag haft bayes-filtret inbyggt i
> SA som har lärts upp under året, men av poängen att döma är det inte
> den största förklaringen till att det blivit bättre. De högsta poängen
> kommer istället från olika blacklist-tester (tester som börjar på
> "URLBL_" och "RCVD_" samt Razor2).

Vi blockar runt 60k spam/dag här, de mesta äts av blacklists eller DCC. DCC
rekommenderas starkt, helt underbart, triggar på hälften av vår spam ungefär.

Vi har även en pyzord under upplärning men saknar tyvärr Razor2 då den inte
tillåts kommersiellt.

Nätfilter är dock helt överlägset allt annat, byggde om lite för nån månad
sen från lokala checker enbart till egna DBs för BL/DCC/Pyzor osv och tar
oerhört mycket mer spam nu.

Vafan det nu har med Debian att göra. ;)