Re: JavaServer Pages

On Mon, 18 Apr 2005 23:08:34 +0200
kringla <kringla@home.se> wrote:

> Jag har labbat lite ikväll.
>
> Har letat lite mer nu och lyckats hitta och
> installera paketen:
>  gnujsp_1.0.0-6_all.deb
>  jserv_1.1.2-2_i386.deb
>
> Har aktiverat stöd för jsp-sidor i Apache (tror
> jag, har inte kunnat testa ännu)
>
> cat /etc/apache/modules.conf | grep jserv
> LoadModule jserv_module
> /usr/lib/apache/1.3/mod_jserv.so
>
> Dock kan jag inte kompilera java-filerna som
> skall vara till JSP-sidorna. Jag kan kompilera
> vanliga program och applets gjorda i Java utan
> problem.

> [...]

Har kommit så långt att jag vet att jserv
fungerar. Det ligger med 2 st. testsidor som
bekräftar detta.

Däremot fungerar det inte med
JSP-sidorna, felet är misstänkt likt
beskrivningen på denna länk[1].

Felet jag får vid anrop av jsp-sida som finns med
bland några exempelsidor:

Error compiling source file:
file:/home/kringla/public_html/jsp/examples/date.
jsp

sun.tools.javac.Main

[1]
http://lists.debian.org/debian-java/2000/12/msg00000.html