Spamassassin krossar

Hej!

För något år sedan var det mycket diskussioner om hur man skulle
värja sig från all spam. Jag hade då stora problem, SpamAssassin
fungerade sådär. Men efter hand fick jag allt mindre spam i
inboxen. Jag trodde att spamvågen helt enkelt var över, men när jag nu
tittade i min spam-låda ser jag att jag får cirka 10 spam om
dagen. Ändå är det bara 2-3 som slinker igenom per vecka.

Detta mejl innehåller ingen fråga utan är bara en glädje-yttring över
hur jävla bra SpamAssassin har blivit. Way to go!

En delförklaring är visserligen att jag haft bayes-filtret inbyggt i
SA som har lärts upp under året, men av poängen att döma är det inte
den största förklaringen till att det blivit bättre. De högsta poängen
kommer istället från olika blacklist-tester (tester som börjar på
"URLBL_" och "RCVD_" samt Razor2).

/Pelle