Re: [OT]Host access problem

Jag har experimenterat vidare. iptables fungerar, och jag kan t ex
hindra mig själv från att pinga mig själv. Däremot har jag inte lyckats
får stopp på de konstiga meddelandena i loggarna. Dock såg jag i netstat
att förbindelsen står på SYN_SENT med Send-Q 1, vilket antyder att det
är min maskin som av någon anledning söker kontakt. Efter att jag
blockerat den andra värden för INPUT, OUTPUT och FORWARD lyckades jag
hur som helst ändå inte få stop på eländet, så jag bestämde mig för att
avinstallera iptables igen och ta bort alla kernelmoduler, eftersom
några knasiga meddelanden ändå inte var värda allt besvär. Om någon av
egen personlig nyfikenhet vill undersöka problemet närmare så står jag
till tjänst.

--
Vincent Lönngren <vincent.lonngren.759@student.lu.se>