[OT]Host access problem

Hej!

Jag hoppas att alla ursäktar att jag skriver detta på listan, trots att
det inte är säkert att det är ett Debianproblem.

En värd i närheten av mig har nåt slags problem, kanske en mask eller
nåt sånt. Den kontaktar min maskin en gång i minuten, närmare bestämt
med 1 minuts och 1 sekunds mellanrum, utan att åstadkomma någonting. Det
gör ju ingenting, men fyller förutom att det av någon anledning dyker
upp i min valknutlog och alltså fyller den med skräp i onödan. Därför
tänkte jag spärra den värden i /etc/hosts.deny enligt följande:

ALL: ett.värd.namn, xxx.xxx.xxx.xxx

IP-adressen lade jag till när det inte fungerade med bara värdnamnet.
Det fungerar hur som helst fortfarande inte, utan denna värd dyker
fortfarande upp, och står som SYN_SENT i netstat. Borde inte ovanstående
procedur spärra alla kontakt?
--
Vincent Lönngren <vincent.lonngren.759@student.lu.se>