Re: Mutt konfig

On Wed, Apr 13, 2005 at 10:34:31PM +0200, Pär Lindén wrote:
> Jag har just installerat nya Ubuntu. Jag har tänkt att jag skulle testa
> mailprogrammet Mutt eftersom jag hanterar mycket e-mail och inte trivs
> riktigt med Evolution. Jag visste redan innan att Mutt är lite knepig
> att konfigurera men det visade sig vara svårare än jag trott, och jag
> har också haft svårt att få fram bra info på webben. Så nu undrar jag om
> det finns någon därute som skulle kunna bistå mig med tips eller råd.
>
> Jag använder (eller hade tänkt använda) fetchmail, postfix och procmail
> och så Mutt då. Hur bär jag mig åt för att få dessa att trivas ihop?
> [...]

Jag har en liknande setup, fast med exim istället för postfix. Jag fick
lägga in:

set envelope_from=yes

i ~/.muttrc. Det gör att mailservern tar From-adressen från själva mailet
istället för den som skickas med som en option.

// Ulf Härnhammar (Debian Security Audit Project)
   http://advogato.org/person/metaur/