Mutt konfig

Hej!
Jag har just installerat nya Ubuntu. Jag har tänkt att jag skulle testa
mailprogrammet Mutt eftersom jag hanterar mycket e-mail och inte trivs
riktigt med Evolution. Jag visste redan innan att Mutt är lite knepig
att konfigurera men det visade sig vara svårare än jag trott, och jag
har också haft svårt att få fram bra info på webben. Så nu undrar jag om
det finns någon därute som skulle kunna bistå mig med tips eller råd.

Jag använder (eller hade tänkt använda) fetchmail, postfix och procmail
och så Mutt då. Hur bär jag mig åt för att få dessa att trivas ihop?
Konfigureringen av fetchmail har jag egentligen inte haft några problem
med, tror jag - utan det är de andra som är krångliga.

Jag skall kanske också nämna att jag är bredbandsuppkopplad mot en
mailserver - jag kör ingen egen server.

Tackar på förhand för ev hjälp.
Pär