Re: missbruk av dominerande ställning

On Sat, Apr 09, 2005 at 19:03:11 +0200, Samuel Blomqvist wrote:
> eller (helst också) konkurrensskadeavgift?

> Behöver man göra detta ofta skulle jag rekomendera Prefbar till Mozilla.
> http://prefbar.mozdev.org/  Där kan man ändra User-agent  allt efter
> behag och behov... Själv försöker jag alltid byta tillbaka så fort det går.

Bättre att bita i det sura äpplet och felrapportera. Byt gärna en gång
och berätta att det går. Sedan är det bara att felanmäla om och om igen.
Extra effektfullt blir det om alla gör det.

> Minns innan Föreningssparbanken tillät Mozilla. Jag roade mig med att
> byta tillbaka till rätt user-agent så fort jag kommit förbi
> inloggningssidan.

Det kan vara en poäng, men det är inte säkert att de ser det. :-)

  /Marcus

--
Marcus Rejås           cellular: +46 70 266 7985              ,= ,-_-. =.
Rejås Datakonsult      e-mail:   marcus@rejas.se             ((_/)o o(\_))