OT? (Bygga moduler mha autotools)

Hmm, kanske lätt Off-Topic på listan men jag tycker mig ha sett ett antal väl
insatta individer här så jag vågar mig på en chansning.

Jag har problem med att övertyga autotools om att bygga en linux kernel
module. I enlighet med tips vill jag få in följande i min Makefile.am:

if HOST_RTAI_KERNEL
all: modules
SUBDIR = $(shell pwd)
CROSS_PREFIX    = powerpc-603e-linux-gnu-

EXTRA_FLAGS = -DDEBUG=1

obj-m += $(diverse objektfiler)

modules:
        $(MAKE) ARCH=$(HOST_ARCH) CROSS_COMPILE=$(CROSS_PREFIX) \
        -C $(LINUX_PATH) SUBDIRS=$(SUBDIR) modules

endif

Dock verkar automake(?) få stora skälvan vid:
obj-m +=
och klagar på "bad macro name", lite testande ger att det är bindestrecket som
stör. Nu är kärnmodul bara en av många backends så jag vill inte gärna
handskriva makefiler.

Tips någon på hur man kan komma runt detta?
Ett par timmars googlande gav tyvärr inga bra resultat.

/Anders

--
Anders Nilsson <andersn@angsro14.homelinux.org>
�gsrov�n 14, SE-230 44 Bunkeflostrand Sweden