Re: sendmail testning för openrelay.

On Wed, Apr 06, 2005 at 11:54:03AM +0200, Martin Leben wrote:
> Det är bortkommenterat i min också, så "percent hack" är avstängt:
>
> $ cd /etc/exim4/conf.d/main
> $ grep percent_hack_domains 02_exim4-config_options
> # percent_hack_domains =
> $

Ok! Tack för tipset med percent hack. Det ledde mig vidare till
lösningen (google förstås):

Jag la till: "receiver_verify = true" i min exim.conf. Då ger den
felmeddelande så att test-scriptet blir nöjt (min burk var säker
förut också men var inte tillräcklig tydlig på den punkten i sina
svar). Nu blir det:

:Relay test: #Test 8
<<< 250 <spamtest@1-1-4-20a.gfa.gbg.bostream.se> is syntactically correct
<<< 550 Unknown local part nobody%mail-abuse.org in <nobody%mail-abuse.org@1-1-4-20a.gfa.gbg.bostream.se>