Re: sendmail testning för openrelay.

Thomas Lundqvist wrote:
On Wed, Apr 06, 2005 at 10:49:50AM +0200, Martin Leben wrote:

I min exim.conf är detta bortkommenterat så den borde ju inte
tillåta "percent hack". Den kanske låtsas att den tillåter det
fast den egentligen inte gör det? Det kanske bara är fel i
test-scriptet...

Hmmm... Glöm mitt förra brev! Jag missförstod dej...

Är du verkligen säker på att Exim använder </etc/exim.conf>? Eller var det den som du syftade på?

Själv kör jag med "split config":
matthew:~# grep split /etc/exim4/update-exim4.conf.conf
dc_use_split_config='true'

När man startar om exim auto-genereras det en stor konfigureringsfil, </var/lib/exim4/config.autogenerated>, utifrån inställningarna i </etc/exim4/update-exim4.conf.conf> och </etc/exim4/conf.d/*/*>, så hur det fungerar om man inte kör split config vet jag inte riktigt. Du måste nog se till att du med 100% säkerhet vet vilken konfig-fil som faktiskt används!

/Martin Leben
--
Remove dashes and numbers (if any) to get my real email address.