Re: sendmail testning för openrelay.

On Tue, Apr 05, 2005 at 01:19:50AM +0200, Joakim Nordberg wrote:

> Jag kör det här: telnet relay-test.mail-abuse.org
> Dvs. logga in på maskinen som du vill ha testad. Köre sedan kommandot
> ovan. Av alla jag hittat hittils så är den här råast. Hittar saker som
> de andra inte hittar.

Testade:

octo@galaxy:~$ telnet relay-test.mail-abuse.org
Trying 168.61.4.13...
Connected to Cygnus.Mail-Abuse.ORG.
Escape character is '^]'.
/proj/maps/bin/in.relaytest: socket failed [Bad file descriptor]
Connecting to xxx.xxx.xxx.xxx ...
Connection closed by foreign host.
octo@galaxy:~$

(maskade min ip med xxx.xxx...)
Betyder det att allt är ok eller att testscriptet kraschade?

//I