sendmail testning för openrelay.

I lördags upptäcktes att min debian burk med sendmail stog som en openrelay, och spammade frisk via nobody kontot. Har testat burken förut utan att fått någon indikation på att den skulle ha funkat som relay. Problemen verkar ha dykt upp efter en uppdatering, vet dock inte när.

Nu skulle jag villja få lite hjälp att testa den lite mer.
Finns det några bra verktyg för att kolla om man har en bra setup?

Alla verktyg som gör att man kan sova gott om nätterna är bra tipps!

--
Dealing with failure is easy: work hard to improve.  Success is also
easy to handle: you've solved the wrong problem.  Work hard to