Re: X problem :(

On Fri, Apr 01, 2005 at 16:01 CEST,
	 timebandit <timebandit@dzn.mine.nu> wrote:
> Försökte precis starta X.... varken mus eller tangentbordet funkade så
> jag dödade alla processer som hade med X å göra via SSH.... Nu är bilden
> helt svart på skärmen till burken... Lyckas inte komma till console
> eller nått... helt svart.... Nån som kan ha några idéer att ev. få
> tillbaks bilden igen utan att starta om burken?

Kanske går det. Men jag skulle gissa på att du är tvungen att boota om.
Dock kan det vara intressant att försöka spåra vad felet kan tänkas bero
på. Kör du testing/unstable? Har du nyss gjort en (dist-)upgrade?
Påverkades några drivrutiner för ditt grafikkort eller X-servern?

Titta också i /var/log/XFree86.0.log för att se om du hittar några
orsaker till felet.

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |