Re: Re: Installera om hela Debian?

Grejen är den att jag hade ljud i Debian med standard kärnan
efter min första installation av Debian, men sedan när jag
lade till min egen kärna så slutade ljudet att funka, även med
standard kärnan.

När jag kollar i /dev så hittar jag ingen dsp device. Jag antar
att man behöver en sån för att ljudet ska funka?
Och ja, jag kör ALSA (inbyggt i kärnan).

Jag är rätt övertygad om att inte Alsamixer kan hjälpa mig
eftersom mina program inte ens hittar en audio device.
Det ser verkligen inte ljust ut om man säger så, men det
är knappast Debians fel. Tror jag var lite oförsiktig..