Re: Fria alternativ till skype?

Per Eric Rosén:

Finns det alltså något fritt alternativ med samma funktionalitet?

Jag har som hastigast testat kphone på Linux, och det såg ut att fungera fint (modulo att jag inte hade någon mikrofon på maskinen när jag testade). Jag körde via Free Word Dialup-nätet <URL:http://www.pulver.com/fwd/> och lyckades ringa till min vanliga telefon (som är kopplad till en ip-telefonibox hos en av de kommersiella ip-telefonioperatörerna här i Norge).

På Free World Dialups webbplats finns länkar till klienter även för Windows, både fria, gratis och shareware.

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/