PHP imagerotate() med php4-gd

Tjenare!

Försöker använda PHP's imagerotate() som enligt php.net ska finnas i
PHP 4 >= 4.3.0. Följande är installerat:

php4 4.3.10-2
php4-common 4.3.10-2
php4-gd 4.3.10-2
apache 1.3.33-3
apache-common 1.3.33-3
apache-utils 1.3.33-3
libapache-mod-php 4.3.10-2

När jag använder imagerotate får jag följande:

Fatal error: Call to undefined function: imagerotate() in ......

På php.net står det även följande "Note: This function is only available
if PHP is compiled with the bundled version of the GD library."

Om jag kör en phpinfo() så får jag

Configure Command:  '--with-gd=shared,/usr' '--enable-gd-native-ttf'

och under GD-tabellen står det

GD Support 	enabled
GD Version 	2.0 or higher

Frågan är nu alltså.. Kan man inte använda imagerotate med Debians
php4-gd-paket?