Re: Kamera och kortläsare på usb

On Tue, Mar 01, 2005 at 10:40:23PM +0200, Tomas Nykung wrote:

> sda1 = Första partitionen på sda, vilket är helt ok. De två kameror jag
> kommit i kontakt med (Fuji S7000 och Nikon nånting) har båda fungerat på
> dethär viset.

Värt att notera är att jag kunnat montera en annan kamera som sda.
Kommer inte ihåg vad modellen heter dock (hade lånat den).

> Observera att den säger sdb, inte sda.
> Har du testat att montera sdb1, sdc1 o.s.v?

Hmm... Dum saxning. Tog en något tidigare del av dmesg. Några minuter
senare hamnade den som sda. Och ja, jag testade även sdb1 - sdb15 då
enheten rapporterades som sdb. Samma negativa resultat från mount.

//I