Fjärrkontroll

Hej!

Jag har köpt ett "Terratec Cinergy 400" TV-kort. Själva tuner-funktionen
var faktiskt enkel att få igång, bara att kompilera in rätt modul i
kärnan och installera och köra programmet tvtime så funkade det utmärkt.

Nu vill jag få igång fjärrkontrollen också, men jag blir inte klok på
hur lirc ska konfigureras. När man installerar paketet lirc blir man
ombedd att välja från en stor lista med drivrutiner. På denna lista
finns bland annat en rad TV-kort med, dock inte mitt kort. Men på lircs
hemsida finns en konfigureringsfil för just mitt kort på denna adress:

http://lirc.sourceforge.net/remotes/terratec/Cinergy_TV

Det första problemet är att detta bara är EN konfigurationsfil, och lirc
behöver fyra. Så jag provade att välja ett annat TV-kort när jag
installerade lirc-paketet, och sedan skrev jag över /etc/lirc/lircd.conf
med den från hemsidan ovan. Var detta rätt gjort?

Det andra problemet är att man även behöver en modul i kärnan, och jag
har ingen aning om vilken. Ska det vara en som följer med kärnan, eller
ska det vara en som ligger i paketet lirc-modules-source? De drivrutiner
som finns i lirc-modules-source är:

i2c
gpio
parallel