[OT?] Fildelning

Jag har för i mitt företag behov att dela filer mellan Windows-klienter
över Internet. Alla utom jag använder uteslutande Windows. Önskvärt vore
att dessa användare kunde montera t ex en Samba-share (?) på ett enkelt
och säkert sätt över nätet. Det är viktigt att alla ska kunna läsa/skriva
till filerna som om dom låg på (nätverks-)disken utan att gå omvägen via t
ex en FTP-klient.

Då jag varken är någon Windows- eller linuxguru så vet jag inte riktigt
var jag ska börja för att åstadkomma detta. Kanske någon ge mig en vink om
hur jag skulle kunna gå till väga eller möjligen bättre/enklare lösning än
den jag beskrivit ovan.

M v h,
Mikael

--