Re: problem med imap och maildir

lasse said:
> Problemet är SBS (skit bakom spakarna)
> både server och client problem. dvs
> Utan ändring på server funkar thunderbird 0.8 men inte 1.0
> Dock har jag inte
> kört maildirmake
> kör med en testbädd, så anvädaren har lokal .procmailrc
>
> ledsen om jag var  otydlig.
>
> testade med maildrop men fick det inte att lira som jag ville då.

Tips är att köra maildirmake, annars har maildrop ingenstans att lägga
mailet. Dessutom, kolla loggarna; ls -ltr /var/log/* så ser du vilka som
senast ändrades.

Se till att sätta

MAILDIR=$HOME/Maildir
DEFAULT=$MAILDIR/

i .procmailrc, viktigt att inte glömma sista /'et.

Även här behöver du skapa katalogen med maildirmake.
(tips är att skapa denna i /etc/skel, så fixar det sig automatiskt med nya
användare - maildirmake /etc/skel/Maildir )

/Stefan