Re: Problem att ställa in 1280x960

On Fri, 21 Jan 2005 [11:29],
    Daniel Lidström (daniel.lidstrom@sbg.se) wrote:

> Hej,
>
> jag har ett Radeon 9200SE och en 19'' monitor, så jag ska kunna köra
> 1280x960. Jag har installerat Sarge och den (eller jag, kommer inte ihåg
> vem av oss) har skrivit in upp till 1024x768 i XF86Config-4. Jag har själv
> skrivit in upp till 1280x960, men av någon anledning så vill inte KDE ge
> mig möjlighet att byta till det. Inte heller C-S-+/- kan ge någon högre
> upplösning. Här är den relevanta delen (tror jag) av min XF86Config-4:
>
> Är det någon här som har liknande grafikkort? Har ni skapat en ny kärna?
> [...]

ATI:s egna stödjer 3d acceleration, och de nya fungerar dessutom fint
med Xorg 6.8 samt fint med radeonfb (trevligt att ha samma upplösning i
X som i console).

<http://xoomer.virgilio.it/flavio.stanchina/debian/fglrx-installer.html>

/d

--
I think that's easier to read.  Pardon me.  Less difficult to read.
             -- Larry Wall in <199710120226.TAA06867@wall.org>