Re: uppgradera kernel?

Hej,

> jag vill uppgradera kärnan från 2.4.27 till en nyare 2.6.10, men jag har
> läst att man ska uppgradera i steg, alltså först till 2.4.28 osv...stämmer
> detta? ...råd tages tacksamt emot

Det stämmer inte riktigt... Vad du tänker på är kanske de inkrementella
patchar som finns på kernel.org. Du kan antingen kompilera en ny kärna själv
eller ta en från Debian (rekommenderas):

 # Hitta en lämplig kandidat
 apt-cache search ^kernel-image

 # Installera lämplig kandidat
 apt-get install kernel-image-...

2.6.10 finns bara i unstable för tillfället,
men om du väntar >8 dagar blir den i testing.

Lycka till.

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>